Fragmentele lipsa

2001 15 Ianuarie Curtea de Apel, Viena

Anna se grabea sa coboare scarile tribunalului din Viena, adapostind in palton dosarul cu documente ce il purtase cu ea in ultimele zile.
– Taxi, taxi, warten Sie!
Se indrepta cu pas grabit spre taxiul ce tocmai oprise langa trotuar, cand cineva o atinse din spate pe umar.
– Domnisoara Anna, asteptati o clipa.
– Dar domnule detectiv, avocatul meu e inca inauntru, puteti discuta cu el, eu nu mai am nimic de spus!
– Domnisoara, acordati-mi un minut, sunt cateva chestii cu privire la Michael ce nu s-au spus la proces.
– Ce vreti sa spuneti cu asta? replica cu uimire Anna.
– Stiu cat e de sensibil subiectul si cat de mult v-a afectat faptul ca instanta nu l-a reabilitat pe tatal dvs., dar trebuie sa discutam, iar ceea ce o sa va spun ramane intre noi.
– Va ascult…
Detectivul Myers impreunacu Anna o luara la pas pe aleea pietonala ce ducea spre o cafenea mai retrasa din centrul Vienei.
– Spuneti-mi, detective, v-am vazut de la bun inceput interesul pentru acest caz. Ce aveti sa imi destainuiti?
– Detin niste informatii de ultima ora de la o sursa de incredere – o infirmiera ce avea grija de tatal dvs. la institutul din Salsburg.
Pe chipul tinerei deja se intrezari interesul vadit.
– Karla vonNewmann nu a fost doar asistenta ce il avea in grija pe Michael, ci si psihologul acestuia. Ceea ce nu stie nimeni, este faptul ca dansa era un agent sub acoperire special plasata acolo de organizatia noastra.
– Cu ce scop?
– Bernard ne-a spus de la inceput ca Michael nu este un tacanit oarecare si atunci noi am intrat pe fir. Scopul Karlei era sa il faca pe tatal tau sa isi aduca aminte de fragmentele lipsa.
– Fragmentele lipsa?
– Tatal tau nu a luat-o razna din cauza stresului sau a vreunei boli…a fost spalat pe creier, iar medicamentele ce i-ar fi fost administrate in timp l-ar fi facut irecuperabil.
– Stop, stop, stop. Lamuriti-ma. Cine si de ce l-ar fi spalat pe tatal meu pe creier. A avut o slujba respectata si a lucrat pentru guvernul Austriei cu cea mai mare dedicatie.
– Tatal tau stia prea multe, Anna. Stia lucruri ce ar fi putut periclita situatia unor mai mari din administratia guvernamentala.
– Vreau sa vorbesc cu Karla.
– O sa vorbesti foarte curand, dar nu aici. Karla ne asteapta in aeroport.
– In aeroport? Dar unde merge?
– Intrebarea e “unde mergem?”.
– Nu inteleg, domnule Myers.
– Tu si Karla sunteti singurele persoane care ati mai ramas si ati avut o legatura apropiata cu Michael. Voi doua si inca o persoana.
– Cine este a treia persoana?
– Bunicul tau, Karla.
– Imposibil, bunicul meu a murit in razboi.
– Ei, acesta este un lucru pe care tatal tau l-a tinut secret, pentru protectia ta. Si din cauza aceasta a fost si eliminat. Azi dimineata am primit confirmarea ca bunicul tau este in viata – de aici si interesul meu sporit pentru cazul tatalui tau.
– M-ati lasat fara cuvinte.
– Stiu ca e prea mult dintr-odata, dar timpul e scurt si trebuie sa plecam. Karla are pregatite biletele de avion.
– Si unde mergem mai exact?
– In Argentina, acolo e bunicul tau. Trebuie sa ajungem acolo, inainte sa il elimine si pe el.
– Ce informatii credeti ca detine bunicul meu?
– Nu iti pot spune exact, dar doar cu ajutorul tau si al Karlei, vom scoate ceva de la el. Altfel nu ar divulga nimic, daca ar sti ca fiul sau este mort.
Tot ceea ce I se paru Annei complicat, palea in comparatie cu misterul in care tocmai fusese invaluita de detectivul Myers.
Cei doi se indreptara spre aeroport.

Intre timp in sala de conferinte a TOL Pharmaceuticals din New York, CEO’ul discuta cu asociatii sai.
– Pe cine avem de incredere la Bouenos Aires? Vreau treaba asta rezolvata odata pentru totdeauna.

One thought on “Fragmentele lipsa

  1. Pingback: Pavor Nocturnus | Blogul lui Fitziu

Tu ce crezi despre asta?

