MUNTII RETEZAT : Taramul cu ochi albastri

Muntii Retezat : Taramul cu ochi albastri

De ce “Taramul cu ochi albastri“?.

Pentru ca are zeci de lacuri si tauri de un albastru clar unde se oglindeste cerul…

lacuri-pe-masivul-retezat 1

…sau poate pentru ca rareori poti da de palcuri de gentiene, flori albastre ce simbolizeaza puritatea din apropierea culmilor semete, incarcate de legenda…

Gentiane-Horatiu-Popa-300x224 2

Muntii Retezat sunt considerati grupa cea mai complexa si grandioasa a Carpatilor. Tocmai de aceea , in anii ’30, aici s-a infiintat Parcul National Retezat.

Cand spui ‘Retezat’ spui ; lacuri glaciare, animale salbatice, plante rare, peste 20 de varfuri cu inaltimea de peste 2000 de metri.

De aceea trasee sunt multe…

In continuare va prezint un traseu ce pleaca de la barajul Gura Apelor.

Aici este un punct de intrare in Muntii Retezat, aici se pot parca masini si cumpara bilete care sunt valabile 7 zile de la intrare.

Primul obiectiv a fost sa ajungem in Poiana Pelegii.Am mers pe drumul ce duce de-a lungul barajului, pe cursul raului Mare.

muntii retezat 3

In stanga si in dreapta padure de brad ce se finalizeaza cu varfuri semete.

padurile din retezat 4

Intalnesti pe parcurs locuri de popas si campare, pe marginea drumului cum ar fi Cabana Rotonda, Refugiul Stanuleti.

Odata ajuns in Poiana Pelegii dai de un loc unde se poate campa peste noapte. Aici este si un punct de informare al Salvamontului. Poiana Pelegii este un punct ideal de plecare spre varfurile din apropiere…”apropiere” fiind putin spus.

Poiana Pelegii

poiana pelegii 5

Daca mergi in susul Vaii Pelegii, o sa intalnesti peisaje calumea si o sa urci treptat in altitudine, pentru ca aceasta vale isi are originea intre doua varfuri semete : Peleaga si Papusa.

spre varful papusa retezat 6

spre varful papusa retezat 7

varful papusa 8

prin retezat 9

prin retezat 10

prin retezat 11

muntii retezat 12

varfuri innorate retezat 13

Pe drum ne-am intalnit si cu niste cai salbatici, care pasteau nestingheriti…

cai in retezat 14

Am numarat vreo 7,8 cai frumosi…

cai in retezat 15

In dreapta , prin ceata observam semet Varful Papusa.

varful papusa 16

Ca sa ajungem pe Vf. Papusa trebuia sa urcam pe Saua Pelegii intai…

saua pelegii 17

Am luat-o la drum…

spre varful papusa 18

Un drum cu portiuni anevoioase…

portiuni grele in retezat 19

Nu era traseu marcat, decat cu gramajoare de pietre, pe alocuri…

retezat 20

In scurt timp am dat de o priveliste superba, avand in prim plan Taul Peleaga…

taul peleaga retezat 21

Am mai urcat si am luat-o in dreapta spre a cuceri Papusa. Ceata, stanci, pante abrupte…coafura rezista…

spre varful papusa 22

varf in retezat 23

Intr-un final am ajuns pe varf…

Varful Papusa – 2508 m

altitudine varful papusa retezat 24

De aici am coborat in Saua Pelegii dupa care am urcat al doilea varf : Varful Peleaga – care este cel mai inalt varf din grupa muntilor Retezat.

Varful Peleaga – 2509 m

varful peleaga 25

Am savurat aerul de inaltime si ne-am indreptat gandurile spre urmatorul pas : lacul Bucura.

Pe traseul ce duce spre lacul Bucura, am mai facut un varf (Custura Bucurei de 2300 si ceva de metri), dupa care am coborat, iar in scurt timp ceata se dispersa si lacul se facea vazut…

lacul bucura 26

lacul bucura 27

Aer rece si proaspat si peisaje pe masura.

4 thoughts on “MUNTII RETEZAT : Taramul cu ochi albastri

  1. Pingback: Varful Retezat | Blogul lui Fitziu

  2. Pingback: Spre Varful Retezat | Blogul lui Fitziu

  3. Pingback: Varful Retezat | URMATORUL PAS

  4. Pingback: Spre Varful Retezat | URMATORUL PAS

Tu ce crezi despre asta?

